Popular Posts

Wednesday 3 August 2011

Excel creation through x++ 1

static void nestingExcel(Args _args)
{
    SysExcelStyles          styles;
    SysExcelStyle           style;
    SysExcelFont            font;
    #AviFiles
    SysOperationProgress    progress = new SysOperationProgress();
    SysExcelApplication     sysExcelApplication;
    SysExcelWorkbooks       sysExcelWorkBooks;
    SysExcelWorkbook        sysExcelWorkBook;
    SysExcelWorkSheets      sysExcelWorkSheets;
    SysExcelWorkSheet       sysExcelWorkSheet;
    TvItemscrTable          scrTable;
    TvItemScrapLInes        scrLines;
    TvProdProfiles          prodProfiles;
    int                     j,k;
    int                     len[];
    ;
    sysExcelApplication     = SysExcelApplication::construct();
    sysExcelWorkBooks       = sysExcelApplication.workbooks();
    sysExcelWorkBook        = sysExcelWorkBooks.add();
    styles                  = sysExcelWorkBook.styles();
    style                   = styles.add("Header");
    font                    = style.font();
    font.bold(true);
    font.color(255);
    sysExcelWorkSheets      = sysExcelWorkbook.worksheets();
    sysExcelWorkSheet       = sysExcelWorkSheets.add(null,null,1);
    sysExcelWorkSheet       = sysExcelWorkSheets.add();
    sysExcelWorkSheet.name('PayRegister');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,1).value('ItemId');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,2).value('NoOfPieces');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,3).value('scrap%');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,4).value('combination');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,5).value('selected');
    sysExcelWorksheet.cells().item(1,6).value('Generated');
    j=7;
    while select prodProfiles order by ItemLength where  prodProfiles.salesid == 'SO-100402'
                            &&   prodProfiles.ItemId == 'MSA05005'
    {
        sysExcelWorksheet.cells().item(1,j).value(prodProfiles.ItemLength);
        len[prodProfiles.ItemLength]  = j;
        j++;
    }
    sysExcelWorksheet.rows().item(1).style("Header");
    sysExcelWorksheet.columns().autoFit();
    sysExcelApplication.displayAlerts(false);
    sysExcelApplication.visible(true);
    k =2;
    while select scrTable order by LineNum  where scrTable.ItemId   == 'MSA05005'
                        &&   scrTable.SalesId  == 'SO-100402'
                        &&   scrTable.Selected == noyes::Yes
    {
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,1).value(scrTable.ItemId);
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,2).value(scrTable.NoOfPieces);
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,3).value(scrTable.ScrapPercent);
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,4).value(scrTable.NoOfCombinations);
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,5).value(enum2str(scrTable.Selected));
        sysExcelWorksheet.cells().item(k,6).value(enum2str(scrTable.Generated));
        while select scrLines where scrLines.ItemId   == 'MSA05005'
        &&   scrLines.SalesId  == 'SO-100402'
        &&  scrLines.RefLineNum == scrTable.LineNum
        {


            sysExcelWorksheet.cells().item(k,len[scrLines.Length]).value(scrLines.NoOfPieces);
        }
        k++;
    }
}

No comments:

Post a Comment